In het weekend van 20 en 21 oktober (tijdens de Week van het water) organiseren we een kunstroute met als thema: Onder de zeespiegel.

De route strekt zich uit over een groot gebied in en om Hoek van Holland: van de Zeetoren door de duinen naar de Noorderpier. Via het Waterwegpark naar de Berghaven. Dan naar de vuurtoren en langs de Nieuwe Waterweg naar de Stormvloedkering. Vervolgens via de nieuwe fietsbrug over de Hoekse Lijn naar de Bonnenpolder. Door de polder via de Hilwoning weer terug naar Hoek van Holland. Het is een flinke tocht, maar er rijden tuk-tuks langs de buitenlocaties. Bij de Stormvloedkering komt een insteekpunt voor bezoekers vanuit het Westland. De kunstenaars krijgen (in overleg) een plek op locaties die een relatie hebben ons thema, zoals:

• Zeetoren
  • Atlantikwallmuseum
  • Patatzaak begin Noorderpier
  • Semafor
  • Waterwegpark (De Jutter)
  • Loodswezen (Berghaven)
  • Torpedoloods
  • Keringhuis
  • De Saloon (Bonnenweg 2)
  • Hilwoning
    Kunstenaars in de buurt van de route kunnen de bezoekers ook thuis ontvangen.

Voor de kunstroute zoeken we schilders, beeldhouwers, performers, verhalenvertellers, muzikanten, dichters, et cetera. In overleg kiezen we een locatie. Aanmelden kan met een mail naar: Doe het uiterlijk 31 mei!

Categorie: archief