Uitslag poeziewedstrijd 2020

1 augustus, 2020

De afgelopen maanden hielden we twee dichtwedstrijden: een voor kinderen en een voor volwassenen. Van volwassenen ontvingen we 48 gedichten, geschreven door 37 dichters. Daaruit selecteerde een jury 20 gedichten. Deze worden opgenomen in de bundel ‘Vrijheid in coronatijd”. Klik hier voor het juryrapport.

Het was moeilijk een selectie te maken, om maar niet te spreken over een Top20-achtige rangorde. Daarom hierbij de geselecteerde gedichten in alfabetische volgorde op de achternaam van de dichters.

Tussen de 20 gedichten vond de jury wel drie gedichten die ze apart wil vermelden. De ‘pareltjes’ van de wedstrijd, zie hieronder.

Ook de jury van de kindergedichten vond drie pareltjes, geschreven door Mees, Jill en Jovany.

Tijdens de poëziemiddag op 13 september in Chateau du Lac in HvH dragen de dichters en dichtertjes hun werk zelf voor. Tussen 13 en 16 uur. De gedichten worden afgewisseld met Nederlandstalige liedjes door Elisa van Dolderen-Amatsahip uit Hoogvliet (zie foto).

KUnSTPLAATS koos voor Chateau du Lac als locatie, omdat daar de coronaregels goed te handhaven zijn. Zoals het er nu naar uitziet is er plek voor 100 personen, inclusief dichters. Bij slecht weer gebeurt het binnen en worden er maar 50 mensen toegelaten. Dit alles afhankelijk van de dan geldende coronaregels.

KUnSTPLAATS krijgt subsidue van Kunst & Cultuur Rotterdam. Voor dit evenement kregen we ook een bijdrage van de Gebiedscommissie in het kader van Bewonersinitiatieven.

Categorie: archief