Ons programma voor 2020 is aangepast aan de coronatijd. We beginnen met drie wedstrijden. Insturen kan tot en met 30 juni.
Daarna op 13 september een kunstdag waar we het resultaat van de wedstrijden laten zien. Klik op de wedstrijd die bij je past, en…. Doe vooral mee!

Drie wedstrijden

1. Gedichten door leerlingen basisonderwijs
Mail naar Ed van Berkel:

2. Coronafilmpjes door jongeren
Mail naar Ton Brouwer:

3. Poëzie door volwassenen
Mail naar Marjan Moerman: marjan@stichtingkunstplaats.nl

Vrijheid in coronatijd

Wat vond je van deze tijd? Hoe ervaarde je de beperkingen van je vrijheid? Wat miste je? Waar was je bang voor?

Maar ook: Wat vond je bijzonder aan deze periode? Welke mogelijkheden had je om er het beste van te maken? Wellicht bedacht je wel iets nieuws en zag je nieuwe kansen. Maak er een gedicht over, jongeren een filmpje. Insturen: uiterlijk 30 juni!

Kunstdag 13 september

Vorig jaar hielden we in Chateau du Lac ons poëziepodium. Dat doen we nu weer, omdat daar veel mogelijkheden zijn voor eventuele coronamaatregelen. Als de situatie het toelaat creëren we ook ruimte voor andere kunstvormen.

We bewegen mee met de mogelijkheden van dat moment. Eventueel beperken we het aantal bezoekers door reservering vooraf en/of een opstelling met een afstand van 1,5 meter.

Inspiratie

Bij veel mensen leidde deze periode tot nieuwe inzichten. Ook daarover kun je natuurlijk dichten.

Jules Deelder schreef vaak over vrijheid. Een quote van Deelder: ‘Binnen de perken zijn de mogelijkheden even onbeperkt als daarbuiten.’